19 feb. 2009








Kostdoktorn: Nu verkar motgångarna komma nästan varje dag för Unilever och deras konstgjorda margarinfetter Becel, Milda och Lätta. Idag meddelas att MarknadsEtiska Rådet fäller deras margarinreklam på grund av överdrifter och brist på vederhäftighet.
HelaGotland.se: Reklamen var för aggressiv
Reklam ska vara vederhäftig och får inte vilseleda konsumenterna, är hennes uppfattning och hon får stöd av Mer.- Rubriken “Rätt fett = Margarin” är ett kategoriskt påstående vars entydiga innebörd att margarin är en alltigenom nyttig produkt förstärks väsentligt av “Margarin är väldigt nyttigt” och “Det är en sanning”. Dessa inslag speglar inte sådan försiktighet som måste iakttas för att konsumenterna inte ska få en överdriven bild av livsmedlets betydelse från hälsosynpunkt.
Min Kommentar: Det är många produkter som
presenteras som rena under/dunder
medicinen/ bästa träningsredskapet OSV.
Jag tycker i n t e om när det ljugs för mycket
i olika reklamer i media.

Inga kommentarer: