18 feb. 2009

166 kg





Gick ner 166 kilo – och fick en tjej

Läkarnas diagnos: Gå ner i vikt eller dö inom 4 månader
LONDON. David Smith var nära att äta ihjäl sig och hade fyra månader kvar att leva.
Nu har 31-åringen gått ner 166 kilo.
Och blivit kysst för första gången.
Han har alltid varit överviktig och mobbades i skolan.
De andra eleverna i Phoenix, USA, kallade David Smith för ”Elefantmannen”.
– De kastade pinnar, stenar och hundbajs på mig. Jag bröt ena armen och fick en blåtira för att folk inte gillade mig på grund av min vikt, säger han i Daily Star.
Som mest vägde David Smith 266 kilo. Efter ett liv fyllt av choklad, läsk, chips och skräpmat fick han sin dom:
– Läkarna gav mig fyra månader till att leva. Jag såg ut som ett mänskligt berg.

Sprang varje dag
2003 träffade han träningsinstruktören Chris Powell som övertygade honom att gå till gymmet, byta ut skräpmaten mot sallad och springa varje dag i 26 månader.
– Det var tufft. Jag fick kämpa för att klara av att gå en och en halv meter utan att tappa andan.
Nu har han gått ner 166 kilo – till drygt 100 – och försörjer sig som personlig tränare för överviktiga. Han har också varit gäst hos Oprah Winfrey i tv.
– Nu när jag känner mig klar har jag börjat dejta, säger David Smith.
Första kyssen
Chris Powell minns när hans vän ringde och berättade att han kysst en tjej för första gången.
– Han frågade vad han skulle göra. Jag sa åt honom att lägga på luren och bara fortsätta.
Min Kommentar: Det är aldrig försent att bli
kvitt ett viktproblem! Det är däremot
viktigt att du ser till att din omgivning är
medveten om vad som ska ske i ditt liv!
Kvinnor blir oftast retade av sina män för viktproblem.
Dessa Män är förvuxna pojkar med en
låg hjärnkapacitet! Retar han dig, så bli kvitt med honom!

Inga kommentarer: