12 feb. 2009





George Scott kan bli diskad

Boxaren väljer Ingos begravning före ”Let’s dance”
George Scott kan tvingas lämna ”Let’s dance” – för att han vill gå på Ingemar Johanssons begravning på fredag.
Hinner han inte tillbaka i tid för programmet så åker han ut.
– Det känns väldigt tungt, säger han.

På fredag begravs en av svensk idrotts största profiler – legenden Ingemar ”Ingo” Johansson.
Boxaren och ”Let’s dance”-stjärnan George Scott, 42, vill självklart vara på plats i Göteborg för att ta farväl av sin vän. Men genom att närvara på begravningen riskerar han sin plats i programmet.


Ger ingen dispens
Enligt TV4:s regler måste deltagarna i ”Let’s dance” stå på dansgolvet varje fredag – missar man ett program så åker man ut. Kanalen ger ingen dispens, inte ens för en begravning.
– Man kan inte stå över ett program. Han måste vara ute på dansgolvet när orkestern börjar spela, säger Magnus Karlsson Lamm, exekutiv producent för ”Let’s dance”.
George Scott känner sig pressad.
– Det känns väldigt tungt, men hur många riktigt stora idrottsmän har vi? Vi har Björn Borg, Ingmar Stenmark och vi har Ingemar Johansson. Om jag inte åker dit så kommer det att göra fruktansvärt ont i mig, säger han.
Tillsammans med TV4 har George Scott försökt utarbeta en lösning som gör att han både hinner gå på begravningen och dansa.
– ”Let’s dance” är en sådan stor produktion att det är svårt att tillmötesgå den här typen av önskemål. Men i det här väldigt speciella fallet så var det en självklarhet för TV4 att försöka hjälpa till, säger Magnus Karlsson Lamm.


Vill hedra ”Ingo”
Men schemat är pressat och Scott är orolig för att han inte ska hinna tillbaka till Stockholm i tid.
– Begravningen börjar klockan 14 i Göteborg och jag måste vara tillbaka 19.30. Om det blir snöstorm eller om jag missar flyget så åker jag ut automatiskt, säger han.
Vad är viktigast för dig?
– Det är inget snack om saken, jag måste till begravningen. Jag har haft mycket med Ingemar att göra under åren så jag vill vara på plats och hedra honom, säger George Scott.


Min Kommentar: George, du gör rätt!

Inga kommentarer: