15 maj 2010

LIvsmedelsverket kritiserar kostråd

Livsmedelseverket kritiserar kost med högt fettintag!
Kostdoktorn fick aldrig svar på frågorna och speciellt
att kosten har hjälpt så många att bli friska från
både diabetes och andra åkommer.

Helt klart att svenska folket måste ha en kost, som gör
oss mindre feta och enligt min mening, så har inte kostråden
haft någon speciell effekt under ca 35 år!

Råden är att äta mindre portioner, men sedan sägs det inte
så mycket mer från LMV. Om man höjer proteinintaget
så är det lättare att tappa vikt. Vad man bör äta utöver detta
är något som bör framställas individuellt, för alla är
vi olika.

Du bör först och främst ha proteinkällor och en mängd
grönsaker på tallriken. Vilket fett du ska ha, kan vara
en fråga, du bör ta upp med kostrådgivare och
du kan även fråga mig. Jag är GRATIS och för fram
enkla tips, som gör din vardag lättare.

2 kommentarer:

Mia sa...

Du kan tipsa om att olja är bättre o steka i än margarin som är fetare o onyttigare. Samt jag har även gjort sås efter att ha stekt i olja o de är underbart gott. Samt magen mår bättre o man går faktiskt ner i vikt av de =)
Hälsningar Mia

Rickard sa...

Hej Mia!

Man bör välja vilket fett man steker i beroende på vilken diet man äter! Jag tackar hjärtligt för ditt tips!