24 jan. 2009

Jag hittade ett PM från förr

Så här skrev jag i ett inlägg på passagen för några år sedan och
då vart jag inte alls populär bland folket alls:

"Varje dag får många i oss mer kalorier än vad vi gör av med. Tillsammans med felaktiga proportioner av kolhydrater, fett och protein har vi i Sverige/ Västvärlden fått en del stora följdsjukdomar som indirekt eller mer direkt beror på övervikt. Att hålla sin vikt genom att öka på proteinerna (kött, fisk)ihop med grönsaker och minska på kolhydratmängden (pasta,potatis, ris och bröd)i mat har visat sig vara ett bättre alternativ!
Detta kan anses som både Aktins och GI!
Långsamma kolhydrater under dagen!
På kvällen kost enbart från proteinkällor +
en mörk skiva bröd!!
Den nya kosten har kommit! Är det denna som kommer
att gälla helan efter tro?
Säg din mening=)"

Min Kommentar: Alltid kul att hitta lite fakta man skrivit förr!
Men jag vart ju inte populär alls på passagen, sedan jag ansåg
att alla kan inte äta enligt GI. Så här efteråt så är jag glad att jag
höll fast vid min mening! Samma år så fanns det en arktikel
i Body som sänkte den populära GI-kosten, så denna text ovan
har några år på nacken!

Inga kommentarer: