29 nov. 2009








Hyllade stjärnskottet viktmobbad på nätet

Nu bojkottar ”Precious”-stjärnan Gabourey Sidibe webben
Gabourey Sidibe, 26, har huvudrollen i hyllade filmen ”Precious”.
Men succén har inte stoppat de hånfulla kommentarerna om hennes vikt.
– Jag försöker undvika internet, säger hon till Interview magazine.
I Oscar-favoriten ”Precious” spelar Gabourey Sidibe en överviktig tonåring med minst sagt plågsamma hemförhållanden. Hur illa ställt det är i hemmet uppdagas i mötet med en socialarbetare (spelad av Mariah Carey) och en lärare (spelad av Paula Patton).
Filmen har hyllats av kritiker och blivit en stor publiksuccé i USA.

”Andra åsikter var inte så snälla”
Men Gaboureys skådespelarinsats tycks inte ha fått allas hjärtan att smälta. I Interview magazine berättar hon om de elaka kommentarer hon utsatts för på internet.

Oftast handlar det om hennes övervikt.
– Jag försöker undvika internet, för att folk ibland sårar mina känslor. Mitt auditionband hamnade på Youtube och typ 40 000 har sett den och många har kommenterat att jag är en fantastisk skådespelerska. Men andra åsikter var inte så snälla, om det fysiska och så, säger hon.
Min Kommentar: Denna artikel är lite utanför mitt
område, men ändå nära hjärtat! Vikt är något de flesta
kämpar emot i vardagen och det för ont i mig att få
höra hur mobbningen eskalerar speciellt på internet.
BLI EN BÄTTRE MÄNNISKA OCH SLUTA MOBBA
Alla har vi ett unikt utseende. Denna tjej har redan kommit
långt och jag beundrar henne.

Inga kommentarer: