2 aug. 2009








Fredrik gick ner 17, 5 kilo

Nu känner sig Fredrik mycket piggare och behöver inte lika mycket sömn för att känna sig utvilad.

"Ät bara en portion"
Namn: Fredrik Andersson.
Ålder: 31 år.
Bor: Kumla.
Yrke: Sjukskriven.
Längd: 187 cm.
Startvikt: 102,5 kg.
Vikt nu: 85 kg.
Målvikt: Under 80 kg.

Fredriks tre bästa tips:
Väg all mat, det är viktigt för att få koll på hur mycket man äter.
Ät en portion, det räcker – hur gott det än är.
Börja röra på dig!
... och ett kickstartstips:
Ät regelbundna måltider med frukost, lunch, mellanmål, och middag.

"Att ändra vanorna var inte så svårt"
Fredrik Andersson, 31, var en riktig datorkille som sällan lämnade skrivbordet. När vikten sköt i höjden och vågen visade över 100 kilo fick Fredrik nog.
– Hade jag vetat hur lätt det var hade jag tagit tag i det tidigare, säger han.
När Fredrik satt framför datorn blev det lätt att han glömde bort att röra på sig. Ofta kunde han också glömma bort lunchen och i stället vräka i sig skräpmat och massor av godis till kvällen.
När vikten under fem år sakta men säkert kröp uppåt fick Fredrik till slut nog.
– När jag nådde över 100 kilo kände jag att det inte går att leva som jag gjorde längre. Jag blev motiverad att ta tag i min vikt när min maxvikt var nådd.


Inte så svårt ändå
Till råga på allt hade han börjat få ont i ryggen och började gå till en sjukgymnast som gav honom övningar och ett träningsschema.
– Jag var tvungen att börja äta bättre och träna. Men det var en stor förändring.
Tillsammans med Viktklubb.se började han väga all mat och räkna kalorier.
– Men det var inte så svårt som jag trodde att det skulle vara att ändra mina vanor.
I dag är Fredrik mycket piggare vilket märks i att han inte behöver lika mycket sömn för att känna sig utvilad. Han känner sig också fräschare.
– Förut kunde jag börja svettas för minsta lilla, men nu krävs det hård träning för att jag ska känna av ansträngningen. Det känns skönt.
Min Kommentar: Kommer inom Kort

Inga kommentarer: