20 juli 2008

Jag äter bara skräppmat, men mår bra

Jag äter bara skräppmat, men mår bara bra! Jag är normalviktig och alla
mina värde är okey. Jag är 20 årig kille som undrar varför alla kostgivare
ser ner på pizza, kebab och all annan skräppmat.
Jag tränar dessutom - just börjat och jag vill säga att jag inte behöver
ändra kosten alls! Vad säger du om detta?

Min kommentar: Som ung har du en fantastisk ämnesomsättning.
Du kan i stort sätt äta det mesta och du kommer få resultat. Men
ju längre du tränar, ju mer måste du lägga om kosten.
Din ämnesomsättning kommer att bli annorlunda och då kommer du lägga
på dig mer fett med pizzor etc.
Kosten är verkligen A och O när det gäller hur ditt liv
utvecklas.
Sund kost som tonfisk, kyckling och kalkon i olika maträtter
med välutvalda kolhydrater kommer att sätta muskler på din kropp.
Detta gör inte skräppmat som pizza och kebab för dig.

Dina organ som hjärna, njurar, hjärta och lever kommer att tacka
dig på ålderdomens höst, för du löd en rörelsehindrad strongmans
råd - Ät sund kost och bli en förebild för andra.

Inga kommentarer: